Najnowsze raporty:
|
|
Game developer’s guide to the Chinese market
Data publikacji: Luty 2024
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: Instytut Polski w Pekinie i Indie Games Polska.
Okres objęty analizą: 2014-2023 dane dotyczące przychodów branży, platformy i modele biznesowe, oraz 2022 najpopularniejsze gatunki gier.
Podstawowe informacje na temat sakli rynku i jego segmentów, analiza wyzwań i zagrożeń zmiany jakie zaszły od poprzedniego raportu wraz ze zaktualizowanymi danymi z lat 2022 i 2023, poradnik „krok po kroku” jak najlepiej wykorzystać możliwości płynące z rynku w konkretnych sytuacjach, przegląd przez media gamingowe i informacje nt. współpracy z influencerami, lista targów gier i konferencji gamingowch, i wiele, wiele więcej…
|
|
The Game Industry of Poland
Data publikacji: Czerwiec 2023
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Indie Games Polska i Game Industry Conference
Okres objęty analizą: 2018-2022 dane dotyczące przychodów branży i wydawców, oraz 2023 liczba studiów, dane o zatrudnieniu, platformy i modele biznesowe.
- przedmowę Prezesa Fundacji Jakuba Wójcika
- niedostępne wcześniej porównania polskiej branży z jej odpowiednikami z Europy,
- zmiany jakie zaszły od poprzedniego raportu wraz ze zaktualizowanymi danymi z lat 2022 i 2023,
- rozmiar branży w Polsce z uwzględnieniem zmian w liczbie studiów oraz analizą zatrudnienia i trendów,
- przychody polskich producentów gier z ostatnich 5 lat,
- specjalizacje i mocne strony Polskiego sektora gier,
- Sukces stories: Forever Entertainment, Hyperstrange, Afterburn i BoomBit
- i wiele, wiele więcej…
Raport nie powtarza dokładnie takiego samego zakres badań jak raporty z lat 2020-2021, stąd dla bardziej spójnego obrazu branży warto się zapoznać również z poprzednimi edycjami.
|
|
EUROPEAN VIDEO GAMES INDUSTRY
Data publikacji: Czerwiec 2023
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: European Game Developers Federation (EGDF) przy współpracy organizacji krajowych w tym z Polski IGP
Okres objęty analizą: 2021 - porównanie krajów, 2023 programy wsparcia oraz edukacja Raport porównuje Europejskie rynki gier oraz analizuje trendy.
- skale branż w poszczególnych krajach z liczbą studiów, wydawców oraz analizą zatrudnienia,
- przychody branży oraz publikacje gier,
- wsparcie programowe i edukacyjne branży,
|
|
POLSKIGAMDEV.PL
Data publikacji: Styczeń 2023
POBIERZ PDF
Opublikowano przez: Indie Games Poland
Okres objęty analizą: 2022
Magazyn szeroko omawia tematy związane z grami i ich produkcją w Polsce dotykające takich dziedzin jak:
- Kultura,
- Polityka,
- Ekonomia,
- Technologie,
- Edukacja,
- Retro,
- eseje i kolumny,
wydanie zamyka sekcja z Raportem o branży 2022, podsumowująca i komentująca pozyskane dane. Magazyn zawiera istotne głosy w dyskusji nad stanem branży, jej rozwojem oraz wyzwaniami przed nią stojącymi.
|
Wcześniejsze i rozszerzające opracowania:
Raporty różnią się nieco badanymi i dyskutowanymi obszarami, każdy zawiera też inne success stories.
Z kolei magazyny PolskiGamedev.pl zawierają całkowicie oryginalne treści, które wcale szybko się nie starzeją.
Dlatego dla pełniejszego obrazu branży polecamy także lekturę wcześniejszych opracowań.
|
|
The Game Industry of Poland
Data publikacji: Sierpień 2021
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Indie Games Polska i Game Industry Conference
Okres objęty analizą: 2016-2020 - przychody, wydawcy, 2021 analiza zatrudnienia, studia, modele biznesowe i platformy
- zmiany w branży w oparciu o raporty z lat poprzedzających i aktualizację z lat 2020-2021,
- wielkość branży ze zaktualizowaną liczbą studiów oraz analizą zatrudnienia,
- analiza wielkości sprzedaży na polskim rynku gier w ostatnich pięciu latach,
- profile, specjalizacje i mocne strony polskiego sektora produkcji gier,
- sukcess stories: Donkey Crew, GOG.COM, HUUUGE Games, People Can Fly i Roboto Global
- i wiele, wiele więcej…
|
|
EUROPEAN VIDEO GAMES INDUSTRY
Data publikacji: Sierpień 2022
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: European Game Developers Federation (EGDF) przy współpracy organizacji krajowych w tym z Polski IGP
Okres objęty analizą: 2020 - porównanie krajów, 2022 programy wsparcia i edukacja
Raport porównuje Europejskie rynki gier oraz analizuje trendy.
- skale branż w poszczególnych krajach z liczbą studiów, wydawców oraz analizą zatrudnienia,
- przychody branży oraz publikacje gier,
- wsparcie programowe i edukacyjne branży,
|
|
POLSKIGAMDEV.PL
Data publikacji: Grudzień 2020
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: Indie Games Poland
Okres objęty analizą: 2020
Magazyn szeroko omawia tematy związane z grami i ich produkcją w Polsce dotykające takich dziedzin jak:
- Kultura,
- Polityka,
- Ekonomia,
- Technologie,
- Edukacja,
- Retro,
- eseje i kolumny,
wydanie zamyka sekcja z naszym raportem o branży rozszerzająca i komentująca dane z raportu "The Game Industry of Poland - report 2020".
|
|
The Game Industry of Poland
Data publikacji: Sierpień 2020
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Indie Games Polska i Game Industry Conference
Okres objęty analizą: 2016-2019 - przychody, 2018-2019 premiery, 2020 zatrudnienie, studia, specjalizacje.
To pierwszy w Polsce raport podsumowujący kluczoewe dane na temat polskiego sektora gier:
- wielkość branży z liczbą studiów oraz analizą trendów i zatrudnienia,
- analiza przychodów obejmująca okres 4 lat,
- eksport gier z Polski,
- dane o rynku gier w Polsce,
- success stories: 11 bit studios, All in! Games, CD PROJEKT RED, PlayWay, Techland i Ten Square Games
- i wiele, wiele więcej…
|
|
EUROPEAN VIDEO GAMES INDUSTRY
Data publikacji: Sierpień 2021
POBIERZ PDF
Opublikowane przez: European Game Developers Federation (EGDF) przy współpracy organizacji krajowych w tym z Polski IGP
Okres objęty analizą: 2018-2019 - porównanie krajów, 2021 programy wsparcia i edukacja
Raport porównuje Europejskie rynki gier oraz analizuje trendy.
- skale branż w poszczególnych krajach z liczbą studiów, wydawców oraz analizą zatrudnienia,
- przychody branży oraz publikacje gier,
- wsparcie programowe i edukacyjne branży,
|