Fundacja Indie Games Polska
RAPORTY
Dane, badania i raporty o branży gie w Polsce

Indie Games Polska od lat monitoruje stan polskiej branży gier, tworząc komplementarną bazę wiedzy pozwalającą na analizę sektora. Badania i publikacje dostępne na tej stronie stanowią stale aktualizowane źródło danych o branży, i są dostępne bez żadnych ograniczeń.

Pierwszą w Polsce publikacją zawierającą tak podstawowe dane o branży jak przychody, liczba studiów czy zatrudnienie był raport - "The Game Industry of Poland - Report 2020". Raport przedstawił spójne i szerokie spojrzenie na Polską branżę gier w oparciu o, często nowe i wcześniej niedostępne dane i analizy. Ten i kolejne raporty stanowią obecnie najbardziej uznane źródło informacji na temat Polskiego przemysłu gier i są zaczątkiem do rozmaitych publikacji oraz dyskusji na temat jej przyszłości.

 

Najnowsze raporty:

 
 

Game developer’s guide to the Chinese market
Data publikacji: Luty 2024

   POBIERZ PDF

 

Opublikowane przez: Instytut Polski w Pekinie i Indie Games Polska.
Okres objęty analizą: 2014-2023 dane dotyczące przychodów branży, platformy i modele biznesowe, oraz 2022 najpopularniejsze gatunki gier.
 

Podstawowe informacje na temat sakli rynku i jego segmentów, analiza wyzwań i zagrożeń zmiany jakie zaszły od poprzedniego raportu wraz ze zaktualizowanymi danymi z lat 2022 i 2023, poradnik „krok po kroku” jak najlepiej wykorzystać możliwości płynące z rynku w konkretnych sytuacjach, przegląd przez media gamingowe i informacje nt. współpracy z influencerami, lista targów gier i konferencji gamingowch, i wiele, wiele więcej…
 
 


The Game Industry of Poland
Data publikacji: Czerwiec 2023

   POBIERZ PDF


Opublikowane przez: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Indie Games Polska i Game Industry Conference
Okres objęty analizą: 2018-2022 dane dotyczące przychodów branży i wydawców, oraz 2023 liczba studiów, dane o zatrudnieniu, platformy i modele biznesowe.

  • przedmowę Prezesa Fundacji Jakuba Wójcika
  • niedostępne wcześniej porównania polskiej branży z jej odpowiednikami z Europy,
  • zmiany jakie zaszły od poprzedniego raportu wraz ze zaktualizowanymi danymi z lat 2022 i 2023,
  • rozmiar branży w Polsce z uwzględnieniem zmian w liczbie studiów oraz analizą zatrudnienia i trendów,
  • przychody polskich producentów gier z ostatnich 5 lat,
  • specjalizacje i mocne strony Polskiego sektora gier,
  • Sukces stories: Forever Entertainment, Hyperstrange, Afterburn i BoomBit
  • i wiele, wiele więcej…

Raport nie powtarza dokładnie takiego samego zakres badań jak raporty z lat 2020-2021, stąd dla bardziej spójnego obrazu branży warto się zapoznać również z poprzednimi edycjami.


 

EUROPEAN VIDEO GAMES INDUSTRY
Data publikacji: Czerwiec 2023

   POBIERZ PDF

Opublikowane przez: European Game Developers Federation (EGDF) przy współpracy organizacji krajowych w tym z Polski IGP
Okres objęty analizą: 2021 - porównanie krajów, 2023 programy wsparcia oraz edukacja Raport porównuje Europejskie rynki gier oraz analizuje trendy.

  • skale branż w poszczególnych krajach z liczbą studiów, wydawców oraz analizą zatrudnienia,
  • przychody branży oraz publikacje gier,
  • wsparcie programowe i edukacyjne branży,

 

POLSKIGAMDEV.PL
Data publikacji: Styczeń 2023

   POBIERZ PDF

Opublikowano przez: Indie Games Poland
Okres objęty analizą: 2022
Magazyn szeroko omawia tematy związane z grami i ich produkcją w Polsce dotykające takich dziedzin jak:

  • Kultura,
  • Polityka,
  • Ekonomia,
  • Technologie,
  • Edukacja,
  • Retro,
  • eseje i kolumny,
wydanie zamyka sekcja z Raportem o branży 2022, podsumowująca i komentująca pozyskane dane. Magazyn zawiera istotne głosy w dyskusji nad stanem branży, jej rozwojem oraz wyzwaniami przed nią stojącymi.

 
Wcześniejsze i rozszerzające opracowania:
Raporty różnią się nieco badanymi i dyskutowanymi obszarami, każdy zawiera też inne success stories.
Z kolei magazyny PolskiGamedev.pl zawierają całkowicie oryginalne treści, które wcale szybko się nie starzeją.
Dlatego dla pełniejszego obrazu branży polecamy także lekturę wcześniejszych opracowań.

 

The Game Industry of Poland
Data publikacji: Sierpień 2021

   POBIERZ PDF

Opublikowane przez: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Indie Games Polska i Game Industry Conference
Okres objęty analizą: 2016-2020 - przychody, wydawcy, 2021 analiza zatrudnienia, studia, modele biznesowe i platformy

  • zmiany w branży w oparciu o raporty z lat poprzedzających i aktualizację z lat 2020-2021,
  • wielkość branży ze zaktualizowaną liczbą studiów oraz analizą zatrudnienia,
  • analiza wielkości sprzedaży na polskim rynku gier w ostatnich pięciu latach,
  • profile, specjalizacje i mocne strony polskiego sektora produkcji gier,
  • sukcess stories: Donkey Crew, GOG.COM, HUUUGE Games, People Can Fly i Roboto Global
  • i wiele, wiele więcej…

 

EUROPEAN VIDEO GAMES INDUSTRY
Data publikacji: Sierpień 2022

   POBIERZ PDF

Opublikowane przez: European Game Developers Federation (EGDF) przy współpracy organizacji krajowych w tym z Polski IGP
Okres objęty analizą: 2020 - porównanie krajów, 2022 programy wsparcia i edukacja
Raport porównuje Europejskie rynki gier oraz analizuje trendy.

  • skale branż w poszczególnych krajach z liczbą studiów, wydawców oraz analizą zatrudnienia,
  • przychody branży oraz publikacje gier,
  • wsparcie programowe i edukacyjne branży,
     
     

POLSKIGAMDEV.PL
Data publikacji: Grudzień 2020

   POBIERZ PDF

Opublikowane przez: Indie Games Poland
Okres objęty analizą: 2020
Magazyn szeroko omawia tematy związane z grami i ich produkcją w Polsce dotykające takich dziedzin jak:
  • Kultura,
  • Polityka,
  • Ekonomia,
  • Technologie,
  • Edukacja,
  • Retro,
  • eseje i kolumny,
wydanie zamyka sekcja z naszym raportem o branży rozszerzająca i komentująca dane z raportu "The Game Industry of Poland - report 2020".

 

The Game Industry of Poland
Data publikacji: Sierpień 2020

   POBIERZ PDF

Opublikowane przez: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Indie Games Polska i Game Industry Conference
Okres objęty analizą: 2016-2019 - przychody, 2018-2019 premiery, 2020 zatrudnienie, studia, specjalizacje.
To pierwszy w Polsce raport podsumowujący kluczoewe dane na temat polskiego sektora gier:

  • wielkość branży z liczbą studiów oraz analizą trendów i zatrudnienia,
  • analiza przychodów obejmująca okres 4 lat,
  • eksport gier z Polski,
  • dane o rynku gier w Polsce,
  • success stories: 11 bit studios, All in! Games, CD PROJEKT RED, PlayWay, Techland i Ten Square Games
  • i wiele, wiele więcej…

     

EUROPEAN VIDEO GAMES INDUSTRY
Data publikacji: Sierpień 2021

   POBIERZ PDF

Opublikowane przez: European Game Developers Federation (EGDF) przy współpracy organizacji krajowych w tym z Polski IGP
Okres objęty analizą: 2018-2019 - porównanie krajów, 2021 programy wsparcia i edukacja
Raport porównuje Europejskie rynki gier oraz analizuje trendy.

  • skale branż w poszczególnych krajach z liczbą studiów, wydawców oraz analizą zatrudnienia,
  • przychody branży oraz publikacje gier,
  • wsparcie programowe i edukacyjne branży,

     

 

NASZ SERIWS INFORMACYJNY
NASZ MAGAZYN
NASZ PODCAST
CYKL WIDEO
ŚLEDŹ NAS NA FACEBOOKU
ŚLEDŹ NAS NA X/TWITTERZE