PROJEKTYPOLSKIGAMEDEV.PL
Portal PolskiGamedev.pl to źródło informacji skoncentrowane na kluczowych wydarzeniach w polskim sektorze gier wideo. Naszym celem jest dostarczanie rzetelnych informacji i analiz, również tych adresowanych do odbiorców biznesowych, co ma kluczowe znaczenie dla edukacji i rozwoju dojrzałego rynku producentów gier wideo. Nasza strona internetowa różni się od typowych serwisów dla graczy. Nie publikujemy recenzji gier, lecz koncentrujemy się na analizie branży "od kuchni".
Odwiedź naszą stronę: www.polskigamedev.pl
MAGAZYN POLSKIGAMDEV.PL
Magazyn PolskiGamedev.pl jest naturalnym rozwinięciem koncepcji, która stała za uruchomieniem portalu informacyjnego. To tu znajdują się szczegółowe raporty, dogłębne wywiady z kluczowymi postaciami przemysłu oraz wnikliwe analizy trendów i zjawisk kształtujących ten dynamicznie rozwijający się sektor.
Założeniem naszego magazynu jest dostarczanie treści, które oferują czytelnikom unikalną perspektywę na branżę. Chcemy nie tylko informować, ale również edukować, inspirując do refleksji nad kierunkami rozwoju, wyzwaniami i możliwościami, które stoją przed światem gier wideo. Nasz magazyn stawia na jakość i dogłębność treści, zapraszając do współpracy najlepszych autorów, felietonistów i ekspertów.
W naszym magazynie znajdą Państwo również miejsce na historię gier wideo oraz spojrzenie na nie jako ważną część kultury.
"POLSKA W GRZE"
Nasz podcast "Polska w Grze" to kolejny etap w rozwoju naszego serwisu informacyjnego. Polska branża gier to miejsce pełne niezwykle utalentowanych twórców, którzy posiadają bogatą wiedzę na temat projektowania i sprzedaży gier wideo. Chętnie dzielą się oni swoim doświadczeniem i wiedzą. Każdy odcinek podcastu to solidna porcja wiedzy.
Zapraszamy do zapoznania się ze spisem odcinków wraz z dokładnymi opisami na naszej stronie: https://polskigamedev.pl/category/podcast/
Zobacz spis odcinków na stronach Sound Cloud: https://soundcloud.com/user-879150533
Nasz podcast na Spotyfy: https://open.spotify.com/show/5OSxLr73THUWB7OR4zJKHk
Nasz podcast na Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/pl/podcast/polskigamedev-pl/id1482632396
HALL OF FAME
Projekt `Hall of Fame` ma na celu dokumentację i archiwizację historii polskiej branży gier wideo. Inicjatywa ta skupia się na tworzeniu serii długich, wyczerpujących wywiadów w formnie nagrań wideo z pionierami tej branży, w tym deweloperami, dziennikarzami oraz wydawcami, którzy przyczynili się do jej kształtowania od samego początku.
Celem `Hall of Fame` jest nie tylko uczczenie wkładu tych osób w rozwój przemysłu gier wideo, ale przede wszystkim stworzenie trwałego zapisu ich doświadczeń, przemyśleń oraz wspomnień. Nagrania te mają służyć jako cenny zasób dla przyszłych pokoleń badaczy, studentów oraz wszystkich zainteresowanych historią i ewolucją branzy gier wideo w Polsce.
Sektor gier wideo, będący jednym z pionierów w przyjęciu cyfrowego modelu dystrybucji, otworzył szerokie kanały sprzedaży dla kolejnych pokoleń twórców z całego świata. Dzięki temu, polscy deweloperzy mogą (i muszą!) konkurować na równi z twórcami z całego świata o uznanie i sympatię graczy. Powoduje to jednak nadpodaż nowych gier wideo, a wszyscy twórcy walczą o uwagę i zainteresowanie tych samych graczy. Niestety, polski rynek konsumencki jest za mały, aby możliwa była produktcja wyłącznie na ten rynek. Każdy nowy tytuł musi trafić na najważniejsze rynki na świecie, USA, Chiny, Japonia i kraje Europy Zachodniej i tam znaleźć swoich odbiorców, jeżeli ma odnieść jakikolwiek sukces.
W odpowiedzi na te wyzwania, nasze inicjatywy koncentrują się na organizacji stoisk na najważniejszych targach gier wideo na świecie. Celem tych projektów jest stworzenie okazji, dzięki którym niezależni polscy twórcy gier wideo mogą prezentować swoje produkcje na arenie międzynarodowej i budować rozpoznawalność swoich studiów na poziomie międzynarodowym, nie tylko wśród graczy, ale też mediów, partnerów biznesowych oraz inwestorów.
W ciągu ostatnich lat z powodzeniem w powtarzalny i ciągły sposób organizowaliśmy stoiska na tak prestiżowych wydarzeniach jak PAX West w Seattle, PAX East w Bostonie, targi Gamescom w Niemczech, ChinaJoy i WePlay w Chinach, oraz Tokyo Game Show w Japonii. Ale działamy też szerzej, z pomocą naszej fundacji, polscy twórcy wystawiali polskie gry na targach i konferencjach: EGX w Wielkiej Brytanii, A.Maze i Quo Vadis w Berlinie, Game Connection w Paryżu, G-Star w Korei, Ludicious w Zurichu, Nordic Game w Malmo, GDS w Pradze przy okazji GDC w San Francisco i na wielu innych wydarzeniach. W tens sposób IGP wsparło przeszło setkę polskich studiów w promocji międzynarodowej i eksporcie kilkuset polskich gier. Te stoiska nie tylko zapewniają polskim twórcom platformę do prezentacji ich prac, ale także stanowią ważny krok w kierunku umacniania pozycji Polski jako znaczącego gracza na globalnym rynku gier wideo.
Działanie to odzwierciedla nasze zaangażowanie w promocję i wsparcie polskiej branży gier wideo. Jesteśmy przekonani, że inicjatywa ta przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności polskich gier na świecie, a także otwiera drzwi do nowych możliwości biznesowych i twórczych dla polskich deweloperów.
POLISH PARTY`
`Polish Party` to tradycyjna już seria wieczornych imprez networkingowych, które organizujemy przy okazji najważniejszych targów i konferencji branżowych gier wideo. Zapraszamy na nie kluczowych partnerów międzynarodowych poszukiwanych przez polską branżę, przedstawicieli biznesu, dziennikarzy oraz influencerów. Naszym celem jest stworzenie okazji dla nieformalnych spotkań i rozmów, co ułatwia polskim twórcom gier nawiązywanie ważnych kontaktów i budowanie relacji w branży na globalnym poziomie.
W ciągu ostatnich lat z powodzeniem zorganizowaliśmy `Polish Party` w różnych częściach świata, w tym między innymi w Seattle, San Francisco, Bostonie, Kolonii, Szanghaju, Pekinie, Dubrowniku i Tokio. Każde z tych wydarzeń było nie tylko okazją do promocji polskiej branży gier, ale również platformą do budowania międzynarodowej sieci kontaktów, co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i ekspansji polskich twórców na rynkach zagranicznych.
Game Developers Conference (GDC) to najważniejsza branżowa konferencja na świecie, która odbywa się co roku w San Francisco. Jako forum wymiany wiedzy, doświadczeń i innowacji, GDC przyciąga profesjonalistów z całego świata. Zdajemy sobie sprawę z barier organizacyjnych i finansowych, które mogą stanąć na drodze początkujących twórców pragnących wziąć udział w tym prestiżowym wydarzeniu.
Poznań Game Arena (PGA) to najważniejsze targi gier wideo w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, stanowiące kluczowe miejsce spotkań i wymiany doświadczeń dla branży. W ramach naszego zaangażowania w wsparcie młodych talentów, Fundacja co roku organizuje stoisko na PGA, dedykowane początkującym twórcom gier, w tym również tym z kręgów akademickich.
Nasze stoisko na Poznań Game Arena to wyjątkowa szansa dla nowych deweloperów, aby zaprezentować swoje projekty szerszej publiczności, dziennikarzom oraz innym twórcom. Jest to doskonała okazja do zdobycia bezcennego feedbacku, promocji swoich projektów i nawiązania wartościowych kontaktów w branży.
Rozumiejąc wyzwania, przed jakimi stoją początkujący deweloperzy, chcemy ułatwić im pierwsze kroki i pomóc w zdobyciu doświadczenia oraz widoczności.
Informacje o kolejnych, corocznych naborach na nasze stoisko na Poznań Game Arena znajdziecie zawsze na naszych kanałach w mediach społecznościowych. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do śledzenia naszych aktualności i skorzystania z tej możliwości. Zapraszamy do dołączenia do nas na PGA i pokazania świata gier, co macie do zaoferowania.
Fundacja Indie Games Polska ma zaszczyt przyznawać corocznie nagrodę "Dzik nie indyk!" zespołom deweloperskim, które osiągnęły wyjątkowy sukces w czasie premiery swojej gry w roku poprzednim. Nagroda ta jest symbolem uznania za ciężką pracę i kreatywność.
"Dzik nie indyk!" to wyróżnienie dla gier, które nie tylko zyskały bardzo dobre oceny od graczy, ale również odnotowały świetną sprzedaż. Nagradzamy tytuły, które nie tylko spełniły, ale przekroczyły oczekiwania zarówno krytyków, analityków, jak i samych graczy, stając się wyjątkowymi przykładami talentu i innowacyjności w branży.
Przyznawanie nagrody "Dzik nie indyk!" ma na celu promowanie i docenianie wysiłków polskich zespołów deweloperskich, które z pasją i zaangażowaniem tworzą gry, przyciągając uwagę graczy na całym świecie. To także sposób na zwrócenie uwagi na jakość i oryginalność polskiej produkcji gier, która z roku na rok zdobywa coraz większe uznanie w międzynarodowym środowisku.
Lista laureatów dostępna jest pod adresem: http://www.DzikNieIndyk.pl
Game jamy to wyjątkowe wydarzenia, podczas których twórcy gier wideo zgromadzeni w zespołach tworzą gry na zadany temat w ograniczonym czasie. Są to maratony kreatywności, które sprzyjają innowacji, współpracy i szybkiemu prototypowaniu. Fundacja od lat angażuje się w organizację i wspieranie game jamów, widząc w nich potężne narzędzie do rozwijania umiejętności, wymiany doświadczeń i promowania ważnych społecznie tematów.
W poprzednich latach mieliśmy przyjemność być współorganizatorem game jamu `United with Ukraine`, którego celem było zwrócenie uwagi na konflikt wojenny za naszą wschodnią granicą, a także zaproszenie do wspólnego udziału ukraińskich twórców przebywających w Polsce. To wydarzenie nie tylko połączyło twórców w szczytnym celu, ale także pokazało siłę gier wideo jako medium do wyrażania solidarności i wsparcia.
Wcześniej zorganizowaliśmy również cykl game jamów odbywających się w teatrze. Podczas jednego z nich twórcy mieli za zadanie stworzyć grę wideo inspirowaną utworem Adama Mickiewicza "Dziady, część 2". W innej edycji uczestnicy opracowywali projekty oparte na dramacie "Krakowiacy i Górale". Te nietypowe połączenia literatury i gier wideo pozwoliły na nowatorskie interpretacje klasycznych dzieł, jednocześnie zachęcając twórców do eksperymentowania z formą i treścią.
Nasze game jamy to nie tylko okazja do tworzenia gier, ale także platforma edukacyjna i integracyjna. Uczestnicy, pracując pod presją czasu i w ramach określonych tematów, uczą się elastyczności, pracy zespołowej i kreatywnego myślenia. Ponadto, poprzez uczestnictwo w game jamach, twórcy mają możliwość prezentowania swoich prac szerszej publiczności, co jest często pierwszym krokiem do rozwoju ich kariery w branży gier wideo.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych twórców gier, zarówno początkujących, jak i doświadczonych, do udziału w game jamach. Informacje o nadchodzących wydarzeniach są publikowane na naszych kanałach w mediach społecznościowych oraz na stronach portalu polskigamedev.pl.
DIGITAL DREAMERS
Wystawa "DIGITAL DREAMERS", przygotowana przez Indie Games Polska (IGP), to unikalna ekspozycja opowiadająca historię polskiego gamedevu. Zainaugurowana w 2016 roku w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, wystawa ta stała się ważnym elementem promocji polskiej branży gier wideo.
"DIGITAL DREAMERS" to nie tylko retrospektywa rozwoju gier wideo w Polsce, ale również hołd dla twórców, ich pasji i innowacyjności, które przyczyniły się do ukształtowania branży. Ekspozycja ta szczególnie skierowana jest do odbiorców zagranicznych, ukazując bogactwo i różnorodność polskiego game developmentu.
Wystawa znajduje się w zasobach polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i była wielokrotnie prezentowana przez polskie placówki dyplomatyczne na całym świecie, będąc istotnym narzędziem w promocji kultury i technologii w Polsce. W 2023 roku mieliśmy zaszczyt reprezentować "DIGITAL DREAMERS" na Festiwalu Polskim w Seattle, gdzie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem.
Wystawa "DIGITAL DREAMERS" to fascynująca podróż przez czas, prezentująca zarówno klasyczne tytuły, jak i nowoczesne produkcje, a także zaplecze technologiczne i kreatywne, które stoi za sukcesami polskiej branży gier wideo. Jest to nie tylko okazja do poznania historii i osiągnięć, ale także inspiracja dla przyszłych pokoleń twórców.
Nagroda CEEGA, czyli Central & Eastern European Game Awards, to prestiżowe wyróżnienie w branży gier wideo, skupiające się na promowaniu i docenianiu gier z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. CEEGA została stworzona jako wspólny projekt organizacji branży gier z tego regionu i odbywa się corocznie, podkreślając najlepsze gry danego roku.
Nagroda ma na celu wyróżnienie gier w różnych kategoriach, takich jak Sztuka Wizualna, Dźwięk, Projektowanie, Narracja, Ukryty Skarb, Technologia, Najlepsza Gra Mobilna i najważniejsza - Najlepsza Gra. Jury, składające się z dwóch osób z każdego kraju - specjalisty od dziennikarstwa i profesjonalisty z branży gier, dokonuje nominacji w ośmiu kategoriach i ostatecznie wybiera laureatów.
CEEGA przyczynia się do integracji społeczności twórców gier wideo w Europie Środkowo-Wschodniej, promując ich osiągnięcia i innowacyjność. Przez lata nagroda ta stała się ważnym punktem orientacyjnym dla branży, podkreślając znaczenie i wpływ gier z tego regionu na globalnym rynku gier wideo.
Kulminacyjnym momentem każdej edycji CEEGA jest uroczysta gala, która odbywa się w Poznaniu, podczas Poznań Game Arena & Game Industry Conference, przyciągając uwagę tysięcy osób z branży gier wideo.
Indie Games Polska było inicjatorem powstania nagrody. Więcej informacji dotyczących działań podejmowanych przez IGP na arenie międzynarodowej znajdziesz
na tej podstronie.
GAMES FOR IMPACT
Festiwal "Games for Impact" to wyjątkowe wydarzenie skupiające się na grach wideo o silnym przesłaniu społecznym i świadomościowym. Organizowany przez Fundację Indie Games Polska i Filmoteką Narodową, festiwal ten stanowił platformę dla gier, które wykraczają poza tradycyjną rozrywkę, oferując głębsze doświadczenia związane z ważnymi tematami społecznymi, kulturalnymi czy edukacyjnymi.
"Games for Impact" przyciągał twórców, aktywistów, edukatorów i graczy zainteresowanych wykorzystaniem gier jako medium do wywoływania zmiany, promowania empatii i zrozumienia globalnych wyzwań. Festiwal ten ma być świadectwem rosnącej roli gier wideo jako narzędzia wpływającego na społeczność i świadomość publiczną.
Festiwal organizowany był w latach 2018-20. Trwają wysiłki mające na celu reaktywację wydarzenia.
KONFERENCJE I FESTIWALE
"Historia w Grach" i kongres "Sektor Gier: nauka + edukacja + przemysł", aktywnie wspiera inne ważne inicjatywy branżowe. Wśród nich znajduje się Game Industry Conference - najważniejsza konferencja dla deweloperów gier w Europie Środkowo-Wschodniej, targi Poznań Game Arena, a także festiwal Pixel Heaven. Te wydarzenia odgrywają kluczową rolę w rozwoju branży gier, umożliwiając twórcom wymianę wiedzy i doświadczeń oraz dyskusje na tematy przyszłości i innowacji w dziedzinie gier wideo. Wspieranie tych inicjatyw podkreśla zaangażowanie Indie Games Polska w rozwój ekosystemu gamingowego.